We're gonna party like it's your birthday!

Grattis på födelsedagen till mig!
Idag blir lilla jag 18 år.. Mamma och pappa kom strax efter 12-slaget med presenter!
Stora vad dom.. 4 nya kuddar och ett täcke! Nu kan jag hålla mig varm hela vintern!

Folk brukar ju säga att man inte märker någon skillnad när man fyller år.. Inte i sig själv iaf.. Det tänkte jag också.. Iaf dom första 40 minuterna..
Efter det kom vi in på en diskussion, på Piratpartiets irc-server (#Piratpartiet), om att jag på jobbet sagt att nu bär jag fyllt 18, så skulle jag ta Piratpartiet till nya höjder.. Ni kan få läsa loggen själva.

[00:38:41][Terobi]: Som jag sa innan på jobbet.. "nu ska jag ta piratpartiet till nya höjder!", och alla kolla snett på mig
[00:39:13][@Andreas_Larsson]: Terobi: ja vi blev ju minst 20% snyggare när du joinade
[00:39:31][Terobi]: Andreas_Larsson Precis
[00:39:39][Terobi]: Jag borde va erat ansikte utåt, eller något
[00:40:12][@Andreas_Larsson]: Terobi: engagera dig i din lokala UP så har du nog bra chans att bli det :)
[00:41:12][Terobi]: Andreas_Larsson finns ju inget i helsingborg.. jag är med i malmös.. och betala 100 spänn/per tågresa till malmö när jag är en fattig student är faktiskt inget jag har råd med
[00:42:08][@Andreas_Larsson]: Terobi: vi är rätt bra internetbaserade och för övrigt kan ju du starta UP Helsingborg
[00:43:36][@Andreas_Larsson]: Terobi: borde inte vara så svårt att ordna om du vill ta tag i det
[00:44:07][Terobi]: Andreas_Larsson Nog hade jag kunnat det, det har ju skrivits på forumet att någon saknade att de fanns i HBG
[00:44:26][Terobi]: Vill bara veta vad jag ger mig in på innan, för jag gör ingenting halvdant
[00:44:42][@Andreas_Larsson]: Terobi: tar det i pm

Sen var det igång.. Så när jag fyllde 18 blev jag politiskt engagerad.
Om det är någon som känner att dom är intresserad av att vara med att starta Helsingborgs Ung piratförening, så är det bara att hojta till. Jag behöver minst fyra personer till för att kunna dra igång något..
Men jag antar lite sådär halvdant att Hampus och Boffe vill vara med.. Så två personer till, minst.

Senare idag ska jag möjligtvis åka och träna Ki box med Sara och Emma.. Och sedan möjligtvis äta Kinamat och dricka alkohol med Hampus, My och Boffe.. Allting är väldigt möjligtvis. :)

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0