Vems fel är det?

Ja.. jag vet inte.. Min naturliga reaktion är väl att skylla på dom. Idioterna.. dom korrupta idioterna. Som verkar spendera varenda minut till att göra världen lite sämre, lite mer orättvis och lite mer som en enda stor fängelsehåla..

Idag vaknar man upp och läser detta.. Man går från att ha fnissat åt HerrKanin till att nästintill gråta och börja skära sig i armarna. Det verkar som om att Sverige får sällskap när vi promenerar till helvetet.

Hur kan politiker låta detta hända? Hur kan VI låta politikerna göra såhär?
Sen när fan ska vi acceptera att folk ska veta allt om en? Hur kan NÅGON tycka att det är okej, att någon ens ska ha möjlighet till att LAGLIGT avlyssna en, helt utan brottsmisstanke?

Vad är nästa steg? Chip i nacken? Förmodligen ja.

Och jag kan ge mig fan på att det bryr på USA.. Helvetes jävla USA.. Som ska nämna ordet terrorist/terrorism i varannan mening.

Jag känner mig så fruktansvärt sviken av politiker, vuxna och min egen generation. Hur kan ni bara sitta och göra ingenting? Hur kan ni inte bry er? Hur fan kan ni låta er bli såna blinda jävla kossor, vars enda nöje i livet är att vänta på när ens favoritprogram börjar på tv, eller när nästa heta mobiltelefon kommer till Sverige?

Det kanske är folkets fel, som låter sig förblindas så lätt..

Jag har iaf bestämt mig. Jag tänker inte ha några barn. Jag tänker inte va så självisk att jag utsätter någon för att leva i denna värld. Jag håller mig till djur. Och nej, jag menar inte att världen är HELT åt helvete redan nu. Visst finns det mycket att va glad för, men hur länge då? Om bara några månader ska, i stort sätt, allt jag gör gå igenom något jävla filter.. lagligt.

Det är något som stör mig fruktansvärt mycket. FRA har gjort samma jävla skit, i många många år verkar det som, olagligt. Men är det en jävel som bryr sig? Neeej såklart inte.. Istället för att handskas med problemet så ser vi till att det blir lagligt istället. Det är mer bekvämt.

Åh, jag blir så less..

Jag har länge älskat livet.. men är livet värt att älska, när livet innebär att man är en docka i någons teater?

Om folk inte börjar inse vad som händer, så är loppet kört.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Fin blogg! Gillar att du skriver lite tankar och inte bara om vad du gjorde igår! Bra!

2008-10-07 @ 20:39:23
URL: http://hugossaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0