Slapp dag..

Denna dagen började rätt tidigt.. Pappa väckte mig runt halv 10 och sa att det var dax för frukost så vi kunde köra in till stan innan folkmassorna ökade därinne. Men eftersom att mamma var ute med hunden till halv 11 och därefter skulle äta så kom vi inte iväg förrens vid halv 12. Men väl framme så vart det trots allt inte så farligt med folk.

Vi promenerade från parkeringen under Sundstorget upp mot Kullagatan och Gina Tricot. Såg en massa läckra t-shirts där inne.. Om man ändå vore rik... Hämtade då ut min vita bolero och testade den. Men då upptäckte vi att den va lite sönder. Jag fick så istället springa omkring och leta efter vart dom hängde för att hitta en som var hel.
Hade ju varit mindre fint om man kom till balen med trasiga kläder.
Den passade jättebra och vi chansade på att den skulle passa till klänningen och stilen jag var ute efter.
Hittade även jättefina smycken som jag ska köpa senare när C har kommit hem, kan ju inte köpa allt utan henne.
Ska bland annat köpa en ring som kommer passa fint till balen, och en hel uppsättning med smycken som kommer passa helt perfekt till min studentklänning.


Balklänning, bolero, skor, handskar, väska, armband, halsband.

Har hittat en superfin ring inne på Glitter med, tänker på den hela tiden, bara måste ha den! Mamma tyckte också att den va jättefin så tror inte hon kommer ha någonting emot att jag köper den. Denna gången blev det dock "bara" ett jättesnygg armband, en "fiskmåsklämma" och mina "matpinnar" som jag ska ha i håret.
Hon gillade även den vita väskan jag visade en bild på igår, så jag tror jag får köpa den med.

Köpte även smink när vi va inne på Åhléns, bland annat vattenfast ögonskugga och mascara. Mascaran, Nivea Beauté Extreme resist, håller emot vatten, svett och tårar, perfekt nu till sommar tänkte jag. Ögonskuggan kommer från Maybelline och heter Color definer. Köpte även nagellack från Viva la Diva, färg 92. Passar skitbra till balklänningen.


Fiskmåsklämma, "matpinnar", nagellack, ögonskugga, mascara.

Såg även på fotboll idag, dock bara andra halvlek.. Hade lyckats somna. HIF mötte Elfsborg borta och förlorade tyvärr. Missade 3 viktiga poäng. Var en rätt lustig match tyckte jag. HIFarna trillade stup i kvarten, tror de beror på arenans jävla plastmatta. Christoffer Andersson hade ett guldläge, men de schabbla han bort för att han skulle försöka stylea som Zlatan eller något. Helt meningslöst, skäms på dig. Razak Omotoyossi var HIF's guldstjärna även denna match, han springer riktigt bra och jobbar bra tillsammans med Henrik. Chansa var också rätt bra emellanåt.

Förutom att ha gjort Negerbollar till mina familjemedlemmar så har jag inte gjort så mycket ikväll. Har bett min käre bror att göra en ny design till min blogg, för jag fattar då ingenting av koderna.

Haha, jag såg nyss en spindel på golvet. Eftersom jag hatar spindlar men samtidigt inte vågar döda dom riktigt, så skickade jag min hund på den. Han hade jätteroligt med att jaga omkring den för att sen äta upp den.

image9
♥Duktig Pompom ♥

Update:
Nu har jag sett på filmen Confidence, den va helt okej.
Har inte så mycket att göra nu, så jag antar att det blir sängen snart. Ska bara se klart på Criminal Minds.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0