Förbluffad

Jag råder varenda människa som läser denna rad att gå in på http://zeitgeistmovie.com/ och se på filmen.

Har nu sett på filmen Zeitgeist the movie. Det känns som att jag fått en smäll på käften. Vaknat upp. Fan vilken jävla skitvärld vi lever i. "Part One" visste jag dock redan.. Att all religion är bullshit och påhitt för att tjäna pengar.. Kanske inte riktigt på det sättet dom förklarar.. Helt otroligt. Men dom andra två delarna. Jag har aldrig tänkt på det sättet, mest kanske för att jag inte engagerat mig alls. Men man trodde ju aldrig att världen var så korrupt.
Det är ju praktiskt taget så att det finns ett dussintals människor som äger planeten, eller kommer göra så småningom.

Det kanske är lika bra att vi har dessa klimatförändringar och att vi håller på att få en ny istid, så dom jävlarna dör.

Funderat på det med, det är ju nästan inte lönt för vår generation att skapa en ny. Om jorden ändå kommer frysa till is, varför ska vi utsätta våra barn för det?

Nog om det..

Har jobbat med mitt designarbete idag, ska inreda en lokal och göra den till en tatueringsstudio. Har hittar en sida med massa coola möbler jag hade tänkt använda mig utav. Tror det kommer bli riktigt fint. Har tagit rätt mycket inspiriation av Kat von D och hennes studio i LA. Har fixat till hela lokalen nu, och har kommit en bra bit på vägen med inredningen. Sen ska det göras vyer, perspektiv och allt vad det är. Ska även göra någonting som jag gjorde med min klubb jag gjorde på jobbet i somras. Ska dela upp presentationen i två, och ha en del för alla ritningar och vyer, och en annan del som kallas för moodboard.

I somras gjorde vi så att vi hade foamboard som vi klistrade upp bilder på, för att visa känslan som lokalen skulle ha. Man ska ju då använda sig av tillexempel möbler, färger, material som ska finnas där inne.
Ska bli kul att göra det sen, minns hur skoj det var i somras.

Mamma och jag har idag pratat lite om studenten och balen som inte är allt för långt bort. 4 veckor kvar till balen och 5 veckor till studenten. Det är även bara 3 veckor kvar tills betygen ska lämnas in, och tills jag ska till frisören och göra nya slingor. Ska göra en snygg lila effektslinga, kommer matcha fint till balklänningen.

I morgon så ska jag gå upp på Väla. Ska se om jag kan inskaffa lite saker till balen och studenten så som
  • Väska
  • Handskar
  • Bolero
  • Dekoration till håret
  • Deoration till väskan
  • Smycken (kanske)
  • Smink (kanske)
  • Underkläder
  • Stumpbyxor (kanske)
Det är vad jag kan komma på just nu...

I detta ögonblick så ligger jag i sängen, med laptopen i knäet och SMSar med C.. Jag saknar henne fruktansvärt mycket, tycker inte om att hon rest bort alls. Hade velat ha hennes sällskap på Väla. Hade även velat ha B's sällskap, men det är en annan sak.

Nu ska jag snart lägga ifrån mig datorn och sova, så detta får duga för idag.
God natt världen
Kram

Kommentarer
Postat av: maria

Hej du helsingborgare! Spana gärna in vår blogg. Bloggen som håller dig uppdaterad om allt roligt som händer i Helsingborg. =)

2008-05-02 @ 14:52:15
URL: http://w3sterd4hl.blogg.se
Postat av: Petra

Kolla gärna in Özz Nujens klipp. Han har en del spännande åsikter kring hizbollah :)

2008-05-02 @ 15:14:38
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0