Kommer inte på någon vettig rubrik

Idag har jag knappt gjort något annat än städat. Åkte till min brors lägenhet halv 12, 20 minuter efter att jag vaknat. Pompom fick följa med, jappjapp. Märkte verkligen själv hur nyvaken jag va när jag hoppa på bussen. Va sådär lagom grumlig i skallen.
Väl framme i lägenheten så kliver man in, och det märktes knappt att jag varit där och städat i fredags. Hans "kontor" va i din ordning men vardagsrummet va där kaos igen. Köket gjorde jag aldrig vid i fredags, men jag trodde att han skulle gjort någonting själv. Men nej, i stort sätt alla tallrikar va skitiga, och ALLA glas med. Stekpannor och kastruller va alla använda och hans matburkar som han tar med till jobb, dom öppna jag bara inte.


Före


Efter

Men nu ser där fint ut, iaf för ett par dagar. Jag undrar, hur mycket borde jag ta betalt för det? Jag menar, jag va där sammanlagt 9-10 timmar och städade hans lägenhet, och där ser förbaskat bra ut. Dessutom va det en "dålig arbetsmiljö" dom första timmarna, pappa va smart nog att hälla ut en gammal proteindryck i toaletten, så det luktade skit i hela lägenheten. Någon som har ett förslag på hur mycket jag borde ta? Sophie säger att jag borde ha 1000 spänn, mamma tycker jag borde ha minst 300. 300 är ju dock jävligt lite, för 10 timmars arbete.
Ska även ge ett förslag om att jag städat hans lägenhet en gång i veckan för 100 spänn, så slipper där se ut som kaos i månader innan han orkar be mig städa. Jag menar, det är ju faktiskt rätt farligt att INTE städa. De kan ju leda till allergier och hjärnhinneinflammation (tror de va de).

När jag va hemma vid 5, så åt jag.. och sen somnade jag bekvämt nog. Jag blev dundertrött. Vaknade vid halv 8 igen.. och sen dess har jag sett på tv och spelat Wii!

Imorgon ska jag gå upp vid 8, och fara till Arbetsförmedlingen. Sen ska jag åka upp till min kära gamla skola för att reda ut lite saker. Vi skulle ju få intyg efter att ha drivit ett UF-företag, men ingen jag känner har fått det. Och jag har smsat med en ansvarig för det, och han säger att dom borde ha skickats till skolan om skolan har skött sig med att skicka in våra betyg till dom osv. Måste även styra upp hur jag ska göra med mitt projektarbete. Jag vet inte alls vad jag vill göra, men jag måste iaf få veta vem som ska va min handledare och hur allting ska gå till.

Får se om jag kanske drar och checkar in löshår imorgon med. Har dock börjat fundera på om det ens behövs. Jag är så sjukt nöjd med mitt hår.

Får se om jag får nån sömn snart.
Hörs imon
PUSS! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0