Handla i utländska nätbutiker

Jag och Sophie har fått den utmärkta idén att beställa saker över nätet, från USA. Hittade skitfina saker på www.forever21.com, saker som jag känner att jag bara måste ha! Inte bara att kläderna är grymt snygga, utan det är även sjukt billigt... Tills man räknar med hur mycket man måste betala för att ta in det i Sverige. Det är fan helt sjukt att man måste betala lika mycket för tull och moms, som man måste betala för kläderna själv. Tycker inte det är rimligt att man ska få betala så mycket för att importera lite kläder.

Man får väl vända på det och tänka att skorna som kostar 300 spänn, med frakt och allt, förmodligen hade kostat MINST lika mycket i en svensk butik, och dom grejerna kan man säkerligen inte köpa här i Sverige. Så om man nu hittar ett par saker som man verkligen tycker om, så kan det väl va värt det. Det jämnar väl ändå ut sig i längden,


Så detta är vad jag verkligen, verkligen vill ha. Skorna föll jag för direkt, och den lila tröjan är så "jag".
Jag har dock beslutsångest över vilken av dom vita tröjorna jag ska ha, tycker båda är superfina, hade helst velat ha båda. Men vi har satt en gräns på 400 spänn, och just nu ligger jag på 486 kr :(

Så vad tycker du? Den till vänster eller höger?

Mamma ska förövrigt till Ronneby på torsdag, ska försöka följa med då och hälsa på Tobbe! Hade varit skoj, men det verkar inte som att de finns plats i bilarna som ska dit. Men vi får väl se. Han ska göra håret rött, eftersom att det är nollning där snart så ska alla "ledare" ha rött hår. Jag ville göra en LITEN LITEN LITEN lila slinga, men NEEEJ det får jag inte. Det är emot reglerna. Arg jag blir.

För er som inte vet, Sandras lagar går över alla andra!

Vad tycks om den nya headern btw? :)
Och ja, jag ska ändra bakgrunden, fast imorgon :)

Nu ska jag snart sova, GODNATT :*

Kommentarer
Postat av: sophie

jag tycker den till vänster :) och jag längtar till vi får hem kläderna!! vill ha min jacka :D

2008-08-19 @ 14:41:21
URL: http://schyssta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0